tisdag 31 december 2013

Nyår i Santa Monica, LA!

Gott Nytt År på er alla!

Idag så har vi inte gjort många knop inte. Vi försökte sova ut imorse…lyckades inte så bra utan vaknade redan vid åtta men lyckligtvis så lyckades jag slumra till en stund till. Vårt hotell ligger ca 2 min gång ifrån Santa Monica Pier så vi ska absolut inte klaga! Vi käkade brunch på ett mysigt frukostställe intill hotellet och eftersom det är nyår så lyxade jag till det med att äta crêpes med bananer och nutella. Riktigt smarrigt!

Sedan så har vi strosat runt lite vid piren och i olika affärer. Jag och Nathalie försökte även hitta en frisör så att hon skulle få klippa sig men det var verkligen lättare sagt än gjort. Vi hittade kanske fyra-fem stycken men alla var fullbokade.

Jag har inte alls varit nå pigg idag utan min förkylning blev värre efter gårdagens bravader så jag ligger faktiskt för tillfället i sängen, ensam på hotellrummet medan alla andra är på en hemmafest och firar in det nya året. Det kändes inte som att jag ville utmana ödet och riskera att bli ännu sämre genom att gå på fest. Utan jag ska lägga mig i tid och försöka få en ordentlig natts sömn och hoppas på att må lite bättre imorgon. Jag vill ju inte vara sjuk resten av resan.

På torsdag så planerar vi i alla fall på att åka till Universal Studios och på fredag så blir det sightseeing i LA med Hollywoodskylten och Walk of Fame bland annat.

Ha det gott!
Brunch!






Funderade på om jag skulle köpa denna tröja...












Nyårsmiddag!

2 kommentarer:

  1. Tack för alla fina bilder i inläggen. Det känns nästan som om man följer med på resan. Du måste ha en god grundfysik (det sitter nog i generna :) ) som orkar med alla fysiska strapatser.

    Moster Gunnie

    SvaraRadera
  2. Klart det sitter i generna! :) Vad roligt att du tycker om bilderna! Kram

    SvaraRadera