tisdag 31 december 2013

Pacific Coast Highway 1 - San Francisco to Los Angeles

Igår så blev det äntligen dags för en roadtrip för oss tjejer! Vi bilade längs västkusten och Highway 1 mellan San Fran och LA. Efter vi hämtat upp hyrbilen på flygplatsen i San Fran så styrde vi kosan söderut.

Vi åkte vid halv nio på morgonen och droppade bilen på flygplatsen i LA strax före nio på kvällen så det blev verkligen en heldag. Vi stannade för mat samt för att ta en del bilder längs kusten men annars så var vi i bilen konstant. Så vi körde i minst 10,5 - 11tim igår så det tog en hel del på krafterna. Hade ont i halsen och var förkyld redan i söndags och hade svårt för att sova natten mot måndagen så det blev inte mycket bättre av att behöva sitta och koncentrera sig i en bil hela dagen. Det var ena riktiga kringelkrokvägar längs kusten så det var bara att vara på G hela tiden. Ska tillägga att jag var den enda som körde och det kändes när vi kom fram till LA och jag äntligen kunde slappna av lite. Jag hade sagt att den som satt fram var tvungen att hålla sig vaken men det gick väl en sisådär fem minuter och sedan så somnade den som satt fram. Så vid något tillfälle så sov alla andra i bilen så då fick jag försöka underhålla mig själv. De sa att de var jättetrötta och att det var därför de inte kunde hålla sig vakna…men jag menar jag var ju också trött, hade inte sovit särskilt mycket natten innan, plus att jag var förkyld så man kan nästan tycka att de kunde ha ansträngt sig lite mer för att försöka hålla sig vaken. Jag menar jag kunde ju inte bara somna än fast jag var trött. man får ju helt enkelt bara tvinga sig själv till att vara vaken. Aja, vi kom i alla fall fram tillslut men jag var otroligt trött och sliten när vi äntligen kom fram.

Utsikten när vi körde längs kusten var i alla fall helt otroligt fin så det var helt klart värt bilresan. Tur man har haft bra lärare när det kommer till att köra bil samt att man har yrkeschaufförer i familjen så man har lite erfarenhet!





















Vår kära hyrbil! En Dodge Caravan á la familia style. Behövdes en stor bil för att få plats med fyra tjejers packning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar