tisdag 24 december 2013

Tur runt ön – North Shore Oahu!

Igår så hyrde vi två bilar och drog på en liten utflykt runt i princip hela ön. Som vanligt så var det jag som körde. Vi startade från Waikiki och åkte längs med östkusten och stannade lite nu och då vid olika utkiksplatser. Det är helt otroligt vackert här! Man skulle ju inte alls ha någonting emot att ha en lite semesterstuga här inte. Vårt främsta resmål denna dag var till Oahu’s North Shore som är mycket känd för sina stränder med surfing i världsklass. Tillslut kom vi fram till en strand som heter Sunset Beach. En jättefin strand med massor av palmer, turkost vatten och bäst av allt, färsk ananas som man kunde köpa precis på stranden. Vi badade inte här utan blötte mest fötterna på grund av alla vågor som rullade in. Tyvärr fick vi inte se några proffssurfare.

Vi åkte sedan vidare till en stad som heter Haleiwa som också hade en jättefin strand. Där stannade vi tills solen nästan hade gått ned. Vi lyckades även få se lite surfare för det var högre vågor där än vid Sunset Beach. Dock så tvivlar jag på att de var några proffs som vi såg! Vi såg ett antal barn som surfade som var otroligt duktiga. Sedan fortsatte vi vår väg ned längs med västkusten och tillbaka till Waikiki. Vi stannade till vid ett Walmart i Honolulu för vi hade tänkt att vi skulle köpa lite saker så att vi kunde ha en mysig liten picknic i hopp om att få lite julstämning på stranden idag. När vi kom in i affären så ändrade vi oss ganska snabbt. Det kryllade av folk som julhandlade! Så det blev bara lite inhandling av frukost.

Allt som allt så var det en jättemysig dag! Vi var borta från halvåtta på morgonen till halvnio på kvällen så man var inte mycket till människa när man kom hem. Speciellt inte eftersom jag var den enda som körde. Vet dock inte om jag hade vågat åka med någon annan heller. Haha! Brukar sitta lite på helspänn när det är någon som kör som jag inte brukar åka med.

Återkommer senare idag med ett litet juligt inlägg!


bt sig liten picknic i hopp om att få lite julstämning på stranden idagolulu för v

God Jul till er alla!!

















Utsikten jag har när jag bloggar - finns fortfarande hopp för mänskligheten! 

ning på stranden idagolulu för v av frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar