tisdag 7 januari 2014

LA - Universal Studios och Sightseeing

Hej igen!

Ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande de senaste dagarna men bristen på internet är boven i det hela. Så nu har jag en hel del att ta igen men vi börjar väl med de sista dagarna i LA.

I torsdags så åkte vi till Universal Studios, för er som inte vet vad det är för något så är det en jättestor temapark i LA. Det fanns en massa olika attraktioner som vi gav oss på och så var vi även på en studio tour där vi fick se vart de spelar in olika saker, såsom Wisteria Lane i Desperate Housewives. Jag är inte alls särskilt mycket för tivolin och åkattraktioner men de på Universal Studios var riktigt roliga.

Vi började med att gå in i House of Horror där det var en massa zombies bland annat som försökte skrämma en. Vi kände oss alla rätt så skärrade när vi gick där genom alla mörka rum och längtade tills vi kom ut på andra sidan. Vi åkte även Jurrasic Park, Revenge of the Mummy, Transformers 3D, King Kong 3D och sedan så såg vi en Shrek show, en show med olika djur som är med i filmerna som spelas in där och en Waterworld show med olika vattentricks. Bäst av allt enligt mig var Transformers 3D. Det var otroligt mycket folk på plats så det var en hel del köer men hela dagen var riktigt rolig.

I fredags så åkte vi på sightseeing, en tur vi köpt av ett bolag eftersom vi förstod att vi inte skulle hinna se alla saker själva. Vi åkte till bland annat Venice Beach, Marina del Ray, Farmers Market, China Town, Beverly Hills och Rodeo Drive, Hollywood och Walk of Fame. Venice Beach var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Visst nu är det ändå vinter där men jag hade förväntat mig mer liv och fler människor åkandes på rollerblades. Det var i princip bara en massa uteliggare som var där. Det var jättemysigt på Farmers Market så där hade jag gärna kunnat stanna längre men det blev en snabblunch och sedan var vi på G igen. Det var lite häftigt att gå runt längs med Rodeo Drive men jag måste nog jobba hårt med att tjäna min första miljon innan jag har råd att handla i affärerna där. Hollywoodskylten var en besvikelse för chauffören stannade först mitt i en korsning för att vi skulle få ta kort på skylten, flera kilometer ifrån kändes det som, och sedan så kunde man ta kort från en galleria vid Walk of Fame. Vi hade trott att vi skulle få komma närmare skylten så det var en stor besvikelse. Walk of Fame var riktigt coolt och det fanns en del häftiga stjärnor där. Det var också mycket folk som var utklädda till olika kändisar som man kunde få ta bild med, mot en betalning såklart.

Det var i princip vad vi gjorde i LA. Sedan på fredagskvällen så gick flyget vidare mot Las Vegas.


Waterworld show



Marina del Ray


The Mummy
Var en varningsskylt till alla attraktioner. Man skulle definitivt inte åka om man hade "motion sickness"….jag kan inte åka vanliga karuseller och sådant eftersom jag brukar må illa men jag tänkte vad fasiken nu kör vi och det gick faktiskt riktigt bra.



I kön farm till Transformers så fick man lära sig lite om allt runtomkring  


Bilen från Tillbaka till framtiden

Kostymer som använts i olika filmer. Till vänster klänning från Les Miserables,  till höger surftröja från filmen Blue Crush

Bara fasader ingenting inuti

Fuskfasad 


Fast and the Furious bilar

Fejkad översvämning

Mexikanskt

Western


Fick se hur de fejkar en lastbilskrasch

Vårt transportmedel under studio touren
The Grinch och hans gäng uppträdde för oss




Venice Beach
Venice Beach
Venice Beach
Venice Beach
Hotellet som är med i Pretty Woman
Snygga bilar längs Rodeo Drive!



Farmers Market



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar