söndag 29 december 2013

Julafton och sista dagarna på Hawaii!

Hej allesammans!

Jag vet att jag sa i det senaste inlägget att jag skulle uppdatera igen redan på julaftonskvällen men internet var så himla segt på hotellet så det blev helt enkelt inte av. Nu har jag redan hunnit lämna Hawaii och åkt vidare till San Francisco så jag ska försöka uppdatera er lite grann om vad som har hänt sedan sist. Internet på det nuvarande hotellet är inte i världsklass heller, till och med sämre än hemma i Billa och det säger nästan allt!

Julaftonsdagen spenderades i alla fall liggandes på Waikiki Beach som vanligt. Helt underbart! Vi var samlade alla svenskar och hade lite julfirande i form av pepparkaksliknade kakor, polkagrisstänger och självklart skumtomtar från Sverige. Innan jag lämnade Mankato så hann jag med att få ett paket från min moster Gunnie med vykort och skumtomtar. Mycket uppskattat av mig och resten av svenskarna! Det var bara synd att man var tvungen att dela med sig! :) Tusen tack kära moster!

På kvällen så käkade alla vi svenskar middag tillsammans med två tyska tjejer på The Cheesecake Factory och innan middagen så samlades vi på vårt hotell och hade en liten julklappslek på hotellrummet. Vi hade alla köpt en julklapp som skulle passa vem som helst för runt 10 dollar. Tio av tolv hade dock lyckats köpa så kallade Honolulu Cookies, vilket var kakor från ett företag som hade butiker i varje hörn i princip och som man fick smakprov ifrån om man gick in. Så där gick vi alla in ganska ofta. Det var ju positivt att det var så många sådana butiker för då kunde man alltid gå in i olika och låtsas som att man aldrig hade varit in i en.

Maten på The Cheesecake Factory var jättegod och självklart blev det en cheesecake till efterrätt. Det var ju trots allt julafton! Dock så kändes det inte riktigt som att det var jul utan som vilken annan dag som helst.

Onsdagen och torsdagen spenderades också på stranden och jag och Nathalie hade på onsdagen turen att få se havssköldpaddor vid en pir precis vid stranden. Det var två stycken, en liten och en stor, så det var säkert en mamma med unge. Mamman dock var så himla stor! Huvudet var som halva mitt ungefär. Häftigt var det i alla fall!

Så i torsdags så åkte vi i alla fall vidare till San Francisco!
Några svenskar som försökte bygga en snögubbe av sand!

Skumtomtar!!! Bästa på hela dagen! 


Röda julklänningen var på och är man på Hawaii så måste man ju självklart ha en blomma i håret!

Julklappsleken (de grönbruna paketen är alla Honolulu Cookies)








En gammal dam mellan 100 och döden som underhöll med lite dans


Alla samlade på The Cheesecake Factory


Alla civilekonomer samlade




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar