torsdag 26 september 2013

Lonely torsdag!

Här sitter jag nu, ensam i min lilla vrå, medan alla andra svenskar är ute på Boomtown (den lokala puben) med resten av de internationella studenterna. Det har som blivit vårt hak där vi hänger nu i princip varje torsdag. Jag beslöt att inte hänga med idag eftersom jag fortfarande inte känner mig riktigt 100% efter min feberförkylning...tänkte spara mig till så lördag för då är det Homecoming-weekend här  med fotbollsmatch, parad och karneval. Är tydligen världens fest och årets höjdpunkt. Det vill man ju inte missa så då är det bäst att kurera sig! Gäller ju att prioritera om man säger så.

Så därför tänkte jag bjuda er alla på ett litet matinlägg. Jag vet ju att vissa av er därhemma oroar sig för vad jag äter och om jag får i mig tillräckligt med mat och så...farmor främst tror jag. Från början när vi kom hit så var maten riktigt hemsk! Ingen näring alls fick vi i oss via maten vilket resulterade i att vi var trötta hela tiden. Nu däremot så tror jag att kroppen har vant sig vi det den får och är väl hyfsat nöjd. Kan tala om att jag har ätit okokt broccoli i princip två gånger om dagen sedan jag kom hit...och nu snackar vi inte lite broccoli utan i princip en fjärdedels tallrik varenda mål. Så jag lär ju vara ganska så less på det när jag åker hem!

Jag tänker i princip bara radda upp en massa matbilder och är det något intressant så skriver jag väl en liten text om vad som ligger på talltiken, är det inte intressant så skiter jag väl i det.

Vi börjar väl med det viktigaste målet på dagen, FRUKOST

De här flingorna är riiiiktigt goda! Jag kan nästan garantera att dom till 99.9% består av bara socker. Men ack så goda! Smakar som en äppelpaj med massor av kanel! 
På helgerna så serveras det bara brunch så då kan det vara svårt att få tag på något "frukost" liknande. Då brukar det bli fattigare riddare eller pankakor eller dylikt.
Gröten här är riktigt hyfsad faktiskt...ibland är den lite för lös dock men den smakar helt okej. Här i blandning med blåbär och mjölk.

Chokladpannkakor kan det bli ibland på helgen. Lite lyx sådär!
Det här har dock blivit lite utav en favorit, gröt med russin på och (som ni kanske har märkt på alla det övriga tallrikarna) scrambled eggs. Hyfsat nyttigt också så nuförtiden äter jag detta varje dag!


Nu till LUNCH / MIDDAG (Har inte riktigt hållit koll på vad som har varit vad så ni får en liten mix!) 


Har ätit pizza i kafeterian en gång (denna) och aldrig mer! Riktigt äcklig! Det bara rinner fett från den och den är hur seg som helst. Inte att rekommendera och tur är väl det! Hade varit lite jobbit om pizzan var god med tanke på att dom alltid serverar den, alltid.

Här har vi lite köttfärslimpa med potatismos till. Potatismoset här har dom faktiskt lyckats med. Den ska dom faktiskt på lite cred för. Pricken över i:et är att det dessutom är vitlök i...massor. Det smakar mycket bättre än svensk pulvermos.



Här har vi en helt vegetarisk måltid...kan bli så ibland när det inte finns något kött att välja på.  Dessa dagar blir man inte riktigt mätt dock.


Om det absolut inte finns något som ser gott ut så har vi alltid ett backup-card och det är hamburgare. Hamburgarna här är helt okej i brist på annat. 

Det finns en avdelning i kafeterian som kallas för International och där är det oftast riktigt fräsch mat. Där brukar vi hämta mat ifrån så ofta vi har tid för nackdelen med den delen av kafeterian är att den är ganska populär så det tar tid att få sin mat. Så har man lite bråttom så är det inget alternativ. 

Mycket sallader blir det!



Det här var en sådan dag då det fanns nästan ingenting att välja bland så det fick bli nugats. OCH jag hatar verkligen nuggets i vanliga fall, men de här var, hör och häpna, helt ok.







Idag blev det detta till middag! Helt ok men aldrig mer majskolv!! Fastnar så otroligt mycket i tänderna. 

Ibland då vi har en dålig dag eller helt enkelt bara vill unna oss så ger vi oss ibland på efterrättsbordet (kanske lite för ofta ibland men när jag väl blir frisk nu så jag kan träna så är det helt slut på dom här fasonerna....Vi måste ju sikta på Beach 2013 Hawaii!)

EFTERRÄTTER

Det här är nog allas våra favoritkakor! Yummie! 
Deras glass är också riktigt god. Lite tragiskt är det dock att i princip alla deras efterrätter är godare än resterande maten. Så man ser ju vad amerikanarna lägger krutet på för någonting.

Det blev ett litet bildregn av smått och gott! Som ni ser så får jag ju i alla fall i mig något så jag svälter inte här borta! Det är tur man har lite att ta av som min mamma brukar säga! :) 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar