tisdag 24 september 2013

Lite allt möjligt...

Igår hade jag mitt allra första exam här i USA. Det bestod så klart av multiple choice frågor och några få essäfrågor...multiple choice frågorna var riktigt lätta, klarade 28 av 30, så det känner jag mig nöjd med. Fick dock total hjärnsläpp på essäfrågorna men jag klarar nog G-gränsen ändå. Skönt!

Vi firade med att äääääntligen boka vår resa till Hawaii över jul. Så nu är det bokat och klart! Från och med den 13 december till och med den 26 december så kommer min rumpa vara parkerad på Waikiki Beach...då blir man lagom brun tills man kommer hem till vintern i Sverige och alla ni blekfisar. ;)

På kvällen så erbjöd sig en amerikansk kille som vi lärt känna här vid namn Shane att ta med oss ut på en liten utflykt till en park här i närheten. Jättesnällt verkligen för man känner sig lite handikappad här när man inte har någon bil. Har nästan abstinensbesvär! Parken var i alla fall jättefin, lite synd dock att vattenfallet som fanns där hade torkat ut över sommaren. På bergväggarna runt omkring vattenfallet så hade folk ristat in sina namn och en massa hjärtan så det var riktigt vackert.

En annan rolig sak är att det är flera olika personer som har sagt till mig att de tycker att jag har så bra engelska, att det låter som att det är enkelt för mig. Till och med en som trodde att jag var amerikan...haha. Det är ju roligt att höra, det blir man glad av! (Hah den ni mamma och pappa, där fick ni så att ni teg ni som retar mig för hur jag pratar engelska!!)

Lite bilder från parken...








Ursäkta kvallan på bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar