lördag 21 september 2013

Week from Hell!

Ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat er därhemma på över en vecka! Den senaste veckan har rent ut sagt varit förjävlig. Jag har varit krasslig lite fram och tillbaka ända sedan vi kom hit till Mankato men efter i lördags så blev det värre och bröt ut på riktigt. Inte alls särskilt passande kan jag säga!

Förra lördagen så var vi på ett så kallat "pre-game party" hos en amerikansk kille som heter Ethan. Vi känner Ethan därför att han var i Sverige nu i våras som utbytesstudent och det var kul att äntligen få umgås med lite amerikaner. Amerikaner i vår egen ålder = stort + ! Vi pre-gameade som sagt där innan det var dags för årets första fotbollsmatch. Nu snackar vi inte "vanlig" fotboll utan American soccer, vilket alla här avgudar. Det var kul på matchen men inte alls lika mycket folk och ståhej som jag hade tänkt mig att det skulle vara. Under matchen så småregnade det lite i princip hela tiden så vi bestämde oss bara för att se de första två kvartarna så i halvlek gick vi hem. På vägen hem så kilade vi in på en restaurang som heter Noodles för att käka lite grann. Medan vi sitter där med våra nudlar så börjar det att vräka ned regn. Det var som om någon däruppe hade bestämt sig för att jamen idag då ska vi öppna pärleporten och köra med högtryckstvätten på högsta sprut. Det kom så mycket regn så att det hann inte ens rinna undan. Efter att ha avvaktat ett tag i hopp om att det skulle sluta så insåg vi ganska snart att det inte skulle avta utan att det bara var att ge sig iväg ut i regnet och skynda sig hem. Att bli helt genomblöt och frusen ända in till benmärgen gjorde ingen succé på min förkylning utan på söndagen så vaknade jag upp med feber. Jippie!

Glada över att få umgås med amerikaner! 

De spelade ett spel där man skulle kasta metallringar i en låda och när det var Sannas tur att kasta så råkade hon kasta så att metallringen rullade ned i "kloakerna". Sanna skämdes ganska rejält och det var faktiskt lite synd om killen som var tvungen att hoppa ned...fast lite kul var det också :) 

Cheerleaders

Redo för match! Vi förlorade dock.

Hela den gångna veckan så har jag haft supermycket i skolan... grupparbete, artikelredovisning och en fyrasidig rapport om abort till US Government kursen...ska tilläggas att jag skulle börja med allt i söndags eftersom vi hade haft mycket veckan innan också så det hade helt enkelt inte hunnits med. Så jag har väl inte varit på toppenhumör denna vecka eftersom man har varit vaken halva nätterna samt klivit upp tidigt på morgonen bara för att hinna med allt. Släng sedan på en feberförkylning på detta så kan det ju inte bli annat än helt underbart! Eller INTE. Det var så skönt i torsdags när allt var över fast igår var det bara att ta nya tag för nu på måndag så har jag min första midterm i International Marketing.

Vi firade i alla fall igår att skolveckan var över med att gå och käka på en sushirestaurang...inte riktigt min grej men de andra tjejerna hade tydligen abstinensbesvär. Har käkat sushi tre gånger i hela mitt liv men det faller mig inte alls i smaken så går vi dit fler gånger så blir det nog nudlar för min del. Det sägs ju dock att man måste prova nya saker ett par gånger i alla fall...men har nog käkat sushi för sista gången dock. Till efterrätt så tog vi in några drinkar men dom gick inte ens att dricka. Jag och Carina tog in en drink som hette Key Lime Margarita men det smakade som toarengöring plus att bartendern hade varit otroooligt generös med spriten. Linnea tog in en Cosmopolitan, och visst den smakade väl liiite bättre än våran men den var riktigt stark. Så det var inte så lyckat.
Det här var innan vi hade smakat på drinkarna...

Det tog ett jäkla tag innan jag hade fått pli på pinnarna och faktiskt kunde få något i magen

Vår servitris var inte så bra på att ta kort...inte så bra på engelska heller så det var inte det allra lättaste för hon att förstå vad vi sa och ännu svårare för oss att förstå vad hon sa

Close-up på äckeldrinken...drack inte nå mer än så här

Taggad tjej! Carina och Linnea fick över henne på gilla sushi sidan

Från vänster: Rökt lax, philadelphia och avokado. Avokado och gurka. Rostad sötpotatis. Som ni ser så valde jag mestadels vegetariskt och ändå gillade jag det inte. 

Idag tog jag sovmorgon för att försöka bli frisk, så klev inte upp förrän halv tolv. Vaknade vid nio och kände mig hyfsat pigg och utvilad men tänkte att nja jag ligger en stund till...vaknade 11.19 igen. Jo tjena! Dagen idag har till mestadels annars bara bestått av tvättning och att plugga.

Nu ska jag dock krypa ned i sängen och kolla på någon film på datorn medan dom andra gör sig i ordning för att gå ut. Känns helt ok att inte behöva hålla på och fixa till sig, fast samtidigt lite synd att man inte kan hänga med. Känner dock att prio ett hänger på att verkligen bli frisk nu så att man orkar med skolan och kan börja träna igen så att jag slipper rulla hem i januari.

Fick ett vykort hemifrån tidigare i veckan så det gjorde att denna vecka sög lite mindre. Tack farmor, Sture och faster!





2 kommentarer:

  1. Skönt att se att du lever och har det gott ääääven fast du är sjuk och har mycket plugg! Pregameparty har dom det innan vaaarje fotbollsmatch? Haha. Tungt.. Stackars hon som råkade kasta ner silverringen.... Känner med henne. Haha. Ha det gott! <3 kul med bilder :) /nathalie

    SvaraRadera