onsdag 27 november 2013

@Minneapolis St Paul International Airport

Jaha då var det dags för en liten uppdatering igen. Var ju ett litet tag sedan sist. Det har inte hänt så speciellt mycket sedan sist förutom att vi som vanligt har haft en hel del att göra i skolan. Känns ganska skönt att vi nu äntligen har avslutat alla olika grupparbeten vi har haft och förutom en presentation så har jag bara mina finals kvar (dvs. sluttentorna). Obeskrivligt skönt!

I lördags så var vi i alla fall en sväng till Minneapolis för att kolla på John Mayer. En artist för er som inte vet vem det är, en riktigt duktig sådan. Mayer är också en riktig fena på gitarren och han spelade faktiskt en låt med den bakom ryggen. Sedan så ser han rätt bra ut också så det gjorde ju inte saken sämre. Vi hyrde bil över dagen…jag körde som vanligt…så det blev självklart ett stopp på Mall of America.

Igår så var alla vi svenskar och kollade på den nya Hunger Games filmen och den får högsta betyg. Otroligt bra film! När jag kom hem så kollade jag brevlådan och då hade jag fått både ett kuvert och ett paket från Sverige. Man blir så glad när man får sådan saker! I kuvertet så var det ett jättefint julkort från Karin där det stod en massa fina saker. I paketet så var det en julhälsning från moster Marie med familj där jag fick choklad och bäst av allt KNÄCK! Otroligt goda var dom! Har redan ätit upp all knäck…det är den som har hållit mig sällskap på flygplatsen nu på morgonen. Jag är otroligt tacksam för alla fina saker jag fått från Sverige och ni skämmer verkligen bort mig! Tack!

Nu sitter jag som sagt på flygplatsen här i Minneapolis och väntar på mitt flyg som ska ta mig till Chicago där jag äntligen ska få träffa kära lilla faster igen. Det blev en tidig uppstigning imorse eftersom bussen gick strax efter sex hit till Minneapolis. Medan jag höll på att göra mig i ordning imorse så ringde min kära far på Skype sisådär en fem gånger inom loppet av en halvtimma kanske. Tänkte för mig själv att jag skulle ringa upp honom när jag stod nere i lobbyn och väntade på taxin eftersom jag hade lite bråttom och Carina låg och sov. Sagt och gjort så ringde jag sedan upp honom och då visade det sig att Anette på något vänsters vis har lyckats glömma alla sina kläder hemma så de enda kläderna hon har är de som hon har på sig. Hur nu det har gått till. Jag trodde pappa skämtade med mig men tydligen inte! Kan ju hoppas att hon kan ha några av de klädesplagg som jag tänkte skicka med henne hem till Sverige igen. Annars blir det väl till att shoppa!

Vi får se vad vi hittar på för något i Chicago men förhoppningsvis kan vi hitta en restaurang som serverar någon form av Thanksgiving middag imorgon sedan vore det ju kul att gå på en jazzbar.

Ha det!

Tomten var på plats i MoA

Det märks ju att man är i USA när doftljusen luktar smörpopcorn och bacon. Mums!

Vi hade riktigt bra platser!






Pakeeeeet i massor! 

Superglad blev jag! TACK! 





3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad glad jag blir att du tyckte det var gott. Zaiga och Zeltite har aldrig gillat knäck.
    Får tacka för den underhållande bloggen. Fattar inte att du hinner resa omkring så mycket när det verkar vara fullt upp i skolan. Ser fram emot fortsättning när det bara blir resa av.
    Rekommenderar som jag skrev ett besök på vulkanparken på den största ön där ni kan se pågående utbrott.

    Lycka till med sluttentorna och ha en riktigt skön resa.

    Moster Marie



    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Zaiga och Zeltite går verkligen miste om något om de inte tycker om knäck. Det är ju det absolut bästa med julen…förutom alla paket. :) Ja visst har det blivit lite stressigt ibland med allt kringresande samtidigt som man har mycket i skolan men man lever ju bara en gång så man får ju passa på helt enkelt.

      Ja vulkanparken såg ut att definitivt vara värd ett besök! Vi bor på Oahu men jag kollade på lite resor till den största ön och det var inte så värst dyrt med en dagstur så det är nog inte helt omöjligt att det blir en liten trip dit. Hade varit riktigt häftigt att se! Hoppas allt är bra med er därhemma! Tack igen för paketet det var verkligen supersnällt av dig! Kram!

      Radera
    2. Glömde tack för kortet. Blev glatt överraskad.
      Här är allt som vanligt. Ingen snö än, trist.
      Ha det så bra.

      Radera