lördag 16 november 2013

Slutresan börjar närma sig!

Idag var vi och åt frukost med våra tyska vänner på ett ställe som heter Perkins. Supergott var det! Det jag beställde innehöll ägg, bacon och pannkakor = standard frukost i USA. Efter frukosten, eller brunchen rättare sagt, så har det blivit lite plugg och lite annat smått och gott. Har försökt skriva ut alla flygbiljetter, hotellbekräftelser och sådant för att ha det redo när det väl är dags.

Jag har ju kommit på att jag inte har berättat ännu hur vi ska resa som efteråt och nu så är det mindre än en månad kvar tills vi drar. Tiden går så fort! Det ska i alla fall bli jättekul att min kompis Nathalie ska komma över hit och resa runt med mig och mina andra kompisar. Så här har vi i alla fall tänkt och bokat: 

Fre 13e dec så lämnar vi Mankato och Minnesota för att flyga till Hawaiiiii! Ska bli helt underbart med lite solsemester! Jag, Carina, Sanna och Erik möter upp Nathalie i Phoenix där vi alla mellanlandar påväg till Hawaii. På Hawaii så möter vi upp Sannas kompis Amanda, en tjej från Umeå som för tillfället studerar i Kanada. Anton kommer också till Hawaii plus att det är en massa tyskar som ska dit också så det kommer nog att kännas som att vi aldrig har lämnat Mankato. Vi är på Hawaii ända tills den 26e dec så julen firas på en strand med en paraplydrink i handen. :) Den ni! 

Från Hawaii åker vi sedan till Golden Gate brons hemstad San Francisco. Där spenderar jag, Sanna, Nathalie, Carina och Amanda ca 3 dagar för den 30e dec så går vårt pick och pack vidare bilandes mot Los Angeles. Så vi bilar alltså till LA via den mycket omtalade Highway 1 och dess fina utsikt efter västkusten. 

I LA så stannar vi ca 4 dagar och firar bland annat nyår där. Ska bli kul att se vad vi kan hitta på! Vi ska i alla fall bo i princip rätt på stranden i Santa Monica så det kommer ju inte göra ett dugg ont i själen. 

Efter LA så flyger vi vidare mot Las Vegas baby! I Las Vegas stannar vi mellan den 3e - 6e jan. En helg i Vegas räcker gott och väl. Förhoppningsvis så kan vi ta oss en tur till Grand Canyon medans vi är där också.

Från Vegas så åker vi vidare mot Miami och sol igen. I Miami så stannar vi hela 7 dagar, 7e - 13e jan. Har hört att det ska vara ganska lätt att ta sig till Bahamas från Miami och inte alltför dyrt heller så vi får väl se hur mycket pengar vi har där i Miami vad vi hittar på för något.

Från Miami så åker vi till NY. NY är vårt sista stopp på resan och förhoppningsvis så har vi lite skrammel kvar i plånkan så att man kan passa på att shoppa lite innan man åker tillbaka till Sverige. En av kvällarna i NY är i alla fall redan uppbokad för då är det dags för första NHL matchen. NY Rangers spelar mot Tampa Bay Lightning. Blir nog en rolig match! Man kan ju hoppas att man få se Victor Hedman och få vara en stolt Ö-vikare. 

Ja det här var en liten sneakpeak på mitt kommande äventyr. Självklart så ska jag försöka uppdatera så mycket som möjligt under resans gång! 

1 kommentar:

  1. Vad är en paraplydrink i handen på Hawaii jämfört med en glöggmugg i handen i Billa? ;-)
    Är inte ett dugg avis!!!
    Kram
    Kickan

    SvaraRadera