fredag 17 januari 2014

NEW YORK

Jaha då var man nästan hemma igen då. Jag har haft ett par bra dagar här i New York med resterande svenskar. Vi var alla samlade igen efter att ha varit på lite olika ställen. Det känns jättekonstigt att det här äventyret som jag har varit på de senaste fem månaderna snart är slut.

I NY så har vi i alla fall hunnit med lite sightseeing som att gå över Brooklyn Bridge och strosa lite i Central Park. Jag hann se båda ställena i augusti när vi först kom hit men det var vissa i sällskapet som inte hade checkat in dem ännu. Självklart så kollade vi även in Times’ Square och det är magiskt som alltid med alla sina ljud och ljus.

Vi åkte även till en outlet strax utanför NY för lite shopping och det vi inte kunde hitta där det hittade vi i ”stan”. Det mesta i alla fall. Vissa saker här är så otroligt mycket billigare. Jag har en BareMinerals foundation som jag använder och för priset på den hemma så fick jag den, tre ögonskuggor och en sminkborste av samma märke här. Helt otroligt!

Vi funderade också på om vi skulle se en Broadwayshow och om vi skulle åka upp i antingen Rockefeller Center eller Empire State Building (hann inte med det i augusti) men det blev lite tajt om tid för det också även denna gång så vi sparar det tills nästa gång jag kommer tillbaka till NY. Någon gång vill man ju åka tillbaka!

En höjdpunkt denna gång i NY var NHL-matchen jag, Nathalie och Anton var på i tisdags i Madison Square Garden. Väldigt mäktig arena! NY Rangers spelade mot Tampa Bay och såklart gjorde Öviks-grabben Victor Hedman mål för sitt Tampa. Tampa vann över Rangers med 2-1 vilket var både roligt men samtidigt tråkigt med tanke på att det hade varit roligt att få känna på stämningen om Rangers hade vunnit. Men nu kan man i alla fall checka av att se en NHL match på ens bucketlist.

Nu sitter jag här på flygplatsen igen och ska strax gå ombord mitt flyg som ska ta mig hem till Svea rike (via en tur till Island).

(Internet är som vanligt otroligt dåligt…man kan ju tycka att wifi borde fungera bättre på en flygplats men icke…så får posta inlägget imorgon när jag är tillbaka på Arlanda igen)

Bilder kommer upp lite senare! 


Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar