onsdag 23 oktober 2013

NO Life

Har nyss avverkat min tenta för dagen så vad passar inte bättre än att blogga lite grann medan man sitter i tvättstugan och väntar på tvätten. Multitasking jag vet! Tillbaka till tentan...gick inte så bra som förra gången i detta ämne kan jag börja med att säga. Det positiva med att man gör en del av tentan (flervalsfrågor) online på datorn är att man får reda på resultatet på en gång. Idag fick jag 100 av 120 på det. Fem fel av 30 frågor. Inte jättedåligt men kunde ha varit bättre! Förra gången hade jag bara ett fel. Känns ju dock bättre att säga att man hade 25 av 30 rätt än att man fick 100 av 120 poäng. Sedan så hade vi en del där vi skulle svara på korta essäfrågor för hand. Det gick inte alls bra! Jag vet inte alls vad som har hänt med mig här för jag får någon form av blackout när jag kommer till den delen. Samma sak hände förra gången. Kommer inte på någonting! Inte alls likt mig för hemma så brukar jag kunna ordbajsa hur mycket som helst och på så sätt samla ihop ett antal poäng men här tar det bara stopp. Får inte fram någonting. Som tur är så behöver man bara 60 procent för att klara sig och redan med flervalsfrågorna så har jag 66 procent. Men det känns ju ändå surt! Jaja vi får väl se när han har rättat essäfrågorna men jag har inte alls särskilt stora förhoppningar med tanke på att jag inte ens kunde svara på en av de två frågorna.

Nu blir det i alla fall att börja om från början igen för på måndag har jag en ny tenta igen. Vi svenska tjejer ska dock till Washington nu i helgen och åker imorgon mitt på dagen och kommer tillbaka söndag kväll så det blir väl inte så supermycket plugg. Får passa på att plugga på flyget! Ska bli jättekul att åka till Washington dock! Ser verkligen fram emot det. Vi ska turista som bara den!

Efter helgen så blir det dock inget liv på ett tag. Har så otroligt mycket grejor som ska göras. Så här ser mitt schema ut den närmsta tiden:

Mån 28 oct - Tenta
Tis 29 oct - Inlämning
Ons 30 oct - Inlämning
Mån 4 nov - Inlämning
Tis 5 nov - 2 Tentor
Ons 6 nov - Tenta
Tors 7 nov - Tenta
Mån 11 nov - Inlämning och muntlig presentation

Så fyra tentor på tre dagar känns väldigt lockande. Kan inte annat än att längta! NOT!
Utöver allt detta så har jag alltså även två grupparbeten som ska göras och lämnas in i mitten/slutet på november och jag har inte ens börjat på min del än. Vill typ bara lägga mig i sängen och sova mig igenom det och komma ut på andra sidan och bara vara klar. Haha, ni kan väl ändå tycka lite synd om mig, snälla?

Får se om det blir någon uppdatering när jag är i Washington men annars så kommer det en efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar