söndag 20 oktober 2013

Har äntligen fått köra bil i USA!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera er på sistone men det kan helt enkelt inte hjälpas. Det var ingen som sa att det skulle vara såhär mycket att göra här i USA utan folk bara "åk, det blir som att ha semester nästan... jo TJENA!". Kan ju hålla med om att det inte direkt är rocket science det vi håller på med här och saker och ting är helt klart på en lägre nivå än hemma MEN det tar tid. Allting tar tid! Man är inte alls van vid att ha hemläxa varenda vecka och prov var och varannan vecka.

Förra helgen så hyrde vi svenskar i alla fall en bil och körde upp till Minneapolis på en liten utflykt. Vi shoppade både på Mall of America (andra gången vi var där :)...har fortfarande inte sett allt) och en stor outlet norr om Minneapolis. Sedan avslutade vi dagen på allra bästa sätt med köttbullar, mos, lingonsylt och brunsås på alla svenskars stolthet... IKEA! Helt underbart! Något annat som var helt underbart var den befrielsen som inträffade när man äntligen fick köra bil igen. Så himla roligt! Älskar att köra bil! Det var jag som körde med Erik som kartläsare vid min sida. Om jag får säga det själv så är jag faktiskt en helt superb bilförare! Fickparkerar som en gud gör jag också! Haha! Har väl mina underbara föräldrar att tacka för att jag fick den bra genen! Amerikanen å andra sidan kör som en kratta!

Denna vecka har i princip bestått av plugg, plugg och återigen plugg. Har haft häcken full och lite till och den kommande veckan ser i princip likadan ut. Fick till och med tacka nej till att följa med till Mount Rushmore nu i helgen för jag hade helt enkelt inte tid. Dygnets alla timmar räckte inte till för att jag inte skulle plugga denna helg. Carina å andra sidan har en mer YOLO inställning till livet så hon följde gladeligen med men då har hon ju desto mer plugga att ta igen nu så hon lär få "dygna". När jag tänker på det så är jag rätt så glad att jag inte följde med fastän det hade varit roligt att få se Mount Rushmore m.m.

Jag hade i alla fall en lugn helg här hemma i Mankato fylld av plugg. Tog en paus igår kväll och hängde med grabbarna ned till downtown för säsongens första hockeymatch för skollaget. De var duktiga och det var en rolig match men det var ju inget Modo om man säger så. Killarna föll lite här och var som furor, snubblandes på sig själva.

Fick en trevlig överraskning igår när jag kom hem från hockeyn och märkte att jag hade ett paket att hämta ut. Fick ett paket från Sverige fyllt med god choklad och ett fint handskrivet brev. Tack Karin, det gjorde min dag! Behövdes verkligen som pluggmotivation.

Nu är det full fart, fullt fokus, måndag till onsdag denna vecka för på torsdag bär det iväg till Washington för en tjej-weekend med resterande svenska tjejerna. Ska bli riktigt roligt! Skönt också att det har löst sig med skuldkrisen här i USA så att saker och ting har öppnat igen. Hade ju varit lite tråkigt att inte kunna turista i en stad som Washington.

Rätt så fräsch hyrbil man fick! Gjorde inte alls ont att behöva köra den.

Vi lyxade till det på MoA med en cinnabon (det närmaste man kan komma en kanelbulle i USA) och firade kanelbullens dag lite i efterskott.

Skolans band spelar tydligen alltid på matcherna

Nationalsången

Matchen slutade 6-1 till oss

Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar