fredag 30 augusti 2013

Tvättid

Hej allesammans!

Sitter för tillfället i tvättstugan så jag tänkte att vad bättre finns det att göra än att skriva ett litet blogginlägg...Stort plus också att det är AC i tvättstugan så man slipper löka sönder! Det har varit helt sjukt varmt här ända sedan vi kom hit. Jag har inte sovit en enda natt här utan att vakna flera gånger för att man håller på att svettas ihjäl och när man väl ska kliva upp på morgonen så är det som om man nyss har tagit en dusch men glömt att torka sig. Kanske en av förklaringarna till varför det här är andra gången den här veckan som jag tvättar...byter kläder ca tre gånger om dagen här.

Riktigt fräsch tvättstuga!
Den här veckan så har jag haft alla mina första lektioner, alltid ledig fredagar dock vilket känns jättebra. Då kanske man kan passa på att resa lite grann medan man är här, en weekend till Chicago eller liknande. Innan vi åkte hit så snackade alla om att det skulle bli så chill att plugga här i USA att man inte behövde anstränga sig så mycket men tyvärr så är det nog inte fallet för oss. Jag läser fyra st businesskurser på 300-400 nivå motsvarande C-D nivå i Sverige och i nästan varje kurs så är det tre prov, ett grupparbete och oförberedda quiz på lektionerna samt en massa homework. Sedan läser jag en kurs på 200 nivå, en US Government kurs som jag har tagit för att jag hoppas att den ska vara lite lättare så att man kan fokusera på de andra fyra kurserna. Varje ny kurs som jag nu har börjat på så har de alltid ropat upp en i början och självklart så är det Ragnhild som de ropar upp och minst en kvart typ av varje lektion går åt till att förklara varför jag heter Mathilda och inte Ragnhild...Carina sitter alltid och småler. Själv tycker jag inte att det är lika underhållande men men that's life.

I helgen så planerar vi svenskar att åka en sväng till Minneapolis eftersom det är Labour Day här på måndag så alla är lediga då så vi får en riktig långhelg. Vi tänkte kolla in Mall of America och shoppa lite grann (ja eller i alla fall vi tjejer...killarna är inte så taggade på att shoppa men vi ska nog kunna övertala dom). Sedan tänkte vi göra stan på kvällen, gå ut och käka och kanske sippa på lite drinkar. Vi ville egentligen åka till Chicago i helgen men vi var lite sent ute så vi fick inte ihop det.
Såhär brukar vi spendera våra stunder i vårt rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar